Prelucrate în mod legal și transparent
Legalitate, echitate și transparență
Acesta este un principiu esențial, strâns asociat cu drepturile fundamentale ale omului. Datele cu caracter personal trebuie să fie prelucrate în mod legal, echitabil şi transparent faţă de persoana vizată
Limitări legate de scop
Datele personale trebuie să fie colectate în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, iar prelucrările ulterioare nu trebuie să se abată de la aceste scopuri
Reducerea la minimum a datelor
Orice colectare de date cu caracter personal trebuie foarte bine analizată, pentru ca acestea să fie adecvate, relevante și strict limitate la ceea ce este absolut necesar pentru scopurile în care sunt prelucrate
Exactitatea datelor
Operatorii trebuie să ia toate măsurile necesare pentru a asigura exactitatea datelor, iar cele dovedite inexacte trebuie actualizate rapid sau șterse
Limitări legate de stocare
Datele trebuie păstrate doar pe perioada fix necesară prelucrării asumate. Perioadele mai lungi de stocare sunt excepții asociate cu activități publice de arhivare, cercetare sau statistică
Integritate și confidențialitate – securitatea datelor
Prelucrarea datelor personale trebuie făcută în condiții de siguranță, care să includă protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare
Linii de Strategie
Sistemul de gestiune a protecției datelor cu caracter personal din punct de vedere managerial
Nivelul de conștientizare și instruire în domeniul protecției datelor cu caracter personal
Nivelul de protecție a datelor cu caracter personal din punct de vedere al relației contractuale cu terții
Sistemele de monitorizare a angajaților sub aspectul riscurilor asupra vieții private
Identificarea datelor cu caracter personal și stabilirea fluxurilor de date
Sistemul de gestiune a protecției datelor cu caracter personal din punct de vedere al securității informatice